Styrian villages decorated with flowersMit Blumen geschmückte steirische Dörfer

Description

In summer, we enjoy and admire the wonderful flower- and blossom
arrangements in the Styrian villages. In 2003, Styrian gardeners and tree
nurseries joined forces to form the Association of the Styrian Gardeners
and Tree Nurseries in order to develop their own line of advertising
measures (https://www.blumenschmuck.at/).

Every year on the special gardening day, the association presents the flower of the year, which is already an integral part of this new custom. Every year the customers and are awaiting this flower festival with great interest.

The public flower decoration competition has been held under the name
“Flora” since 1976. Participants can register in different categories.
Gold, silver and bronze will be awarded in the individual categories.
Moreover, this is always a great festival!

Especially when you love flowers and plants and consider the garden with
all its facets to be the elixir of life, it is nice to be able to pass on
this joy. This public flower competition has become better known in the
last 10 years and more and more participants are part of it. It is always
fascinating to see how much love, time and patience flower lovers put
into preparing arrangements for this competition. Watching the blooming
and thriving is a real joy

Image of a house planted with pink flowers
blumenschmuck.a

Intention

This wonderful gardening facility is worthwhile promoting in Europe. A European cross-country competition could also be planned in future. People who deal with plants, who care about their well-being, are special people. A person can learn a lot about oneself and their environment by
dealing with plants.

I really want to share with other younger people. In our hectic time with smartphones and Tik Tok and many other items, which prevent natural happiness it, is a real pleasure to work in nature.

Beschreibung

Für mich ist es eine reine Pracht die herrlichen Blumen und Blüten Arrangements zur Sommerszeit  in den steirischen Dörfern zu bewundern. 2003 haben sich Steirische Gärtner und später auch  Baumschulen zum Verband der Steirischen Gärtner und Baumschulen zusammengeschlossen, um eine eigene gemeinsame Linie der Werbemaßnahmen zu entwickeln
(https://www.blumenschmuck.at/).

Jedes Jahr zum Tag der offenen Gärtnerei präsentiert der  Verband die Blume des Jahres, die bereits zum fixen Bestandteil einer breiten Anzahl der Kunden zählt und mit großem Interesse erwartet wird. Seit 1976 findet ein Landesblumenschmuckbewerb nunmehr unter dem Namen „Flora“ statt. Für diesen Bewerb können die Teilnehmer*innen sich in verschiedenen Kategorien anmelden. Gekürt wird dann in den einzelnen Kategorien jeweils Gold, Silber und Bronze. Gerade wenn man Blumen und Pflanzen liebt, den Garten mit all seinen Facetten als Lebenselixier betrachtet, ist es schön, diese Freude weitergeben zu können.

Der Blumenschmuck Wettbewerb wurde in den letzten 10 Jahren bekannter und so konnten mehr und mehr Teilnehmer*innen gewonnen werden. Es ist immer wieder erfreulich, wenn man sieht, mit wieviel Liebe, Zeit und Geduld Blumenliebhaber*innen sich für den Bewerb aber noch viel wichtiger für die Zeit, wo alles blüht und gedeiht vorbereiten.

Image of a street planted with colorful shrubs and flowers

blumenschmuck.a

Absicht

Diese wunderbare Einrichtung ist es wert in Europa bekannt zu machen. Angedacht könnte auch ein Länderübergreifender Bewerb ausgeschrieben werden. Menschen, die sich mit Pflanzen beschäftigen, denen das Wohlergehen dieser am Herzen liegt, sind besondere Menschen. Über das Wachsen einer Pflanze und der notwendigen Arbeit und Geduld, die es braucht, kann ein Mensch viel über sich selbst und seine Umwelt erfahren.

Gerade jüngeren Menschen möchte ich in der heute oft so hektischen Zeit, der Zeit des Smartphones und TikToks etwas von meiner Freude mitteilen und mitgeben. Den Rhythmus der Pflanzenwelt, die Geduld und Freude möchte ich gerne mit anderen Menschen jeden Alters teilen.

 

Sponsors

This project has received funding from the Staatsministerium Baden-Württemberg and the City of Ulm. This website was funded by BMFSJ.

Design and implementation by Arivum. All rights reserved

Skip to toolbar